Repari telefonul și primești un an de extra-garanție. Legislație UE

Repari telefonul și primești un an de extra-garanție. Legislație UE
06
feb. 2024
  • 164
  • Adăugat de A. GSG

Repari telefonul și primești un an de extra-garanție. Legislație UE

Consumatorii europeni vor beneficia de un an extra-garanție pentru produsele reparate, chiar dacă acestea se aflau spre finalul garanției standard acordate de producător. Spre exemplu, dacă telefonul tău se defectează în a 23-a lună din perioada de 2 ani garanție acordată de producător, atunci dispozitivul reparat va beneficia automat de încă 12 luni garanție, fără costuri suplimentare pentru tine.

Consiliul European și Parlamentul European au aprobat un nou pachet de reguli aplicabile produselor de larg consum, cum sunt electrocasnicele (ex. mașini de spălat) și electronice (televizoare, laptopuri, smartphone-uri și tablete). Noua legislație este menită să încurajeze și totodată să ajute consumatorii care doresc să-și păstreze dispozitivele achiziționate mai mult timp, obligând producătorii să acorde garanție inclusiv pentru reparațiile efectuate. Astfel, dacă telefonul reparat în ultima lună de garanție se defectează din nou vei fi acoperit în continuare de garanție.

Prin acordul la care s-a ajuns astăzi, Europa face o alegere clară pentru reparare în loc de eliminare”, a declarat Alexia Bertrand, secretar de stat belgian pentru buget și protecția consumatorilor. „Facilitând repararea bunurilor defecte, nu numai că dăm o nouă viață produselor noastre, ci și creăm locuri de muncă de bună calitate, ne reducem deșeurile, ne limităm dependența de materiile prime străine și ne protejăm mediul”.

Parte din noua legislație este și dreptul consumatorilor de a alege dacă dispozitivul defectat este reparat sau schimbat în timpul perioadei de garanție de doi ani (sub anumite condiții). Totodată, producătorii vor trebui să furnizeze detalii despre piesele de schimb chiar pe site-urile lor, iar centrele de reparații terțe trebuie să primească acces pentru procurarea acestor componente la prețuri rezonabile.

Legislația right-to-repair se aplică unui număr mare de produse precum smartphone-uri, tablete, mașini de spălat, mașini de spălat vase, frigidere, ecrane, aspiratoare și multe altele.

Interesant este că noile prevederi incluse în legislația europeană produc efecte și în SUA, marii giganți tehnologici, precum Google și Apple adaptând deja designul dispozitivelor pentru a înlesni repararea mai ușoară, evitând astfel posibile amenzi în Europa și interzicerea de la vânzare a dispozitivelor.

Tot legislația europeană prevede și obligația reparatorilor independenți de a nu strecura pe ascuns în dispozitivele reparate componente second-hand, sau contrafăcute. Acordul provizoriu prevede introducerea unui formular standard cu informații despre reparații. Nu există nicio taxă suplimentară pentru formular, dar reparatorii pot solicita un tarif pentru diagnosticarea propriu-zisă.

Încearcă Gestiune Service

Alege sa testezi GRATUIT

Gestiune Service folosește COOKIES

Făcând clic pe „Da, accept” sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor instalate pe site. Acestea sunt folosite pentru a vă oferi cea mai bună experiență de navigare posibilă.

Detalii