Ce ai nevoie pentru a initia o afacere de tip Service GSM?

Ce ai nevoie pentru a initia o afacere de tip Service GSM?
21
ian. 2020
  • 227
  • Adăugat de A. GS

Ce ai nevoie pentru a initia o afacere de tip Service GSM?

Daca ai ajuns sa citesti acest blog inseamna ca esti interesat sa stii cum stau lucrurile cu o afacere de tip Service GSM si care sunt pasii de urmat pentru a intreprinde o astfel de activitate.
Ei bine, ca in orice afacere, nimic nu este simplu la inceput dar daca ai ambitie si ceva bani de investit cu siguranta esti pe drumul cel bun.
Ai in vedere cateva aspecte si te asigur ca succesul sta in mainile tale, trebuie doar sa stii cum sa il modelezi.
Care sunt pasii de urmat si intrebarile la care trebuie sa ai raspuns inainte de a intra intr-o astfel de afacere?

1. Ce vrei sa faci?
Decide de la bun inceput ce o sa oferi clientilor, ce servicii si ce produse spre vanzare. Majoritatea service-urilor GSM nu sunt axate pe o arie stricta de actiune, adica nu fac doar service, au la vanzare si accesorii gsm, si reincarcare electronica, si alte derivate din acest domeniu, ba chiar unele service-uri GSM fac reparatii si pentru calculatoare sau laptopuri.
Este important sa stii de la bun inceput in ce directie te indrepti pentru a-ti putea face un calcul REALIST asupra costului total de investit.

2. Cine sunt clientii tai?
Aici vorbim despre publicul tinta. Cine o sa cumpere produsele sau serviciile pe care le oferi? Daca vrei clienti care nu se uita la bani de exemplu, atunci o sa ai nevoie de o locatie centrala; mall, centru comercial cu brand-uri de lux, zona turistica ,etc. (in acest caz chiria este mare) Daca vrei clienti autohtoni cu venituri mici spre medii atunci locatia service-ului tau poate fi intr-o piata, intr-un centru comercial de dimensiuni mici, in locatii cu vad la statiile de tramvai , autobuz, firobuz etc, sau chiar in campusurile universitare.( in acest caz chiria este mai mica dar trebuie sa ai in vedere si faptul ca si veniturile clientilor tai sunt mai mici iar preturile pe care tu o sa le practici trebuie sa fie adaptate acestora)

3. Cu cine o sa lucrezi?
Cel mai greu obstacol intr-o afacere il reprezinta oamenii cu care lucrezi, ANGAJATII.
Daca vrei sa faci totul de unul singur, din experienta iti spun, este foarte foarte foarte greu, dar nu imposibil. Nu poti sa faci 10 lucruri in acelasi timp si sa le faci pe toate bine.

Daca vrei sa incepi afacerea fara nici un angajat ai in vedere urmatoarele lucruri:
- ai nevoie de un program de gestiune service FOARTE BUN
-ai nevoie de un program de gestiune al stocurilor foarte bun
-ai nevoie de un contabil excelent si daca se poate cu multe relatii la ANAF
- ai nevoie de capacitate de rezistenta la stres foarte mare
- ai nevoie de o organizare stricta a modului de lucru, a timpilor de reparatie, a tot ceea ce inseamna planificare si control al afacerii tale (trebuie sa fii un bun manager)
-ai nevoie de cunostinte temeinice pe partea de service. Nu iti permiti sa inveti totul din mers, trebuie sa ai o baza macar a ceea ce inseamna reparatia unui smartphone, cu ce se mananca electronica.

Daca ai pe cineva care te gandesti ca o sa lucreze pentru tine atunci ai in vedere:
- care o sa fie modalitatea de plata?
Daca o sa primeasca doar salariu, nu o sa fie motivat sa munceasca .
Daca o sa primeasca procent din valoarea profitului din reparatii sau vanzari atunci este mult mai motivat la locul de munca.

-ce competente are?
Daca omul habar nu are pe ce lume traieste indiferent pentru ce il angajezi ( pe vanzari sau pe service) atunci risti sa pierzi timp si bani, astfel recomandarea mea ar fi sa angajezi oameni competenti sau daca nu oameni care au capacitatea si vointa sa invete. (un astfel de om este de 10 ori mai bun decat unul care stie cate ceva in domenul lui dar nu este capabil sa invete lucruri noi, sa fie in pas cu tehnologia)

-ce relatie o sa ai cu angajatii?
Niciodata sa nu ai incredere in nimeni. Nu te gandii ca iti vrea cineva binele mai mult decat ti-l vrei tu, pastreaza acea limita angajat-angajator indiferent ca sunteti sau nu cunostinte.
Daca te gandesti sa incepi afacerea cu un prieten, ai in vedere faptul ca prieteniile in afaceri nu tin. Banii, mai devreme sau mai tarziu, sunt motiv de degradare a relatiei si a afacerii implicit.
Daca totusi o faci atunci stabiliti de la inceput toate conditiile: cat primeste fiecare din profit, cine se ocupa de vanzari, cine se ocupa de service, cine se ocupa de plata impozitelor, etc. Toate aspectele trebuiesc discutate si planificate de la A la Z. (chiar se pot scrie si semna de ambele parti pentru a se evita posibilele dispute viitoare)

4. Cat te costa sa incepi afacerea?

-Infintarea firmei cu toate actele necesare, inclusiv autorizatia de functionare si casa de marcat te costa aproximativ 1500-1800 ron. Pentru a evita bataile de cap iti recomand sa lasi o firma specializata se se ocupe de infiintarea firmei tale; ei stiu cea au de facut si au pilele necesare pentru a grabi lucrurile.
-Amenajarea si dotarea service-ului te costa minim 4000 ron. In suma asta sunt incluse strict necesitatile primare dintr-un service gsm: (programe de gestiune service si stoc, statie cu aer cald, boxuri pentru decodare, pistol de lipit, sursa de tensiune, cuva cu ultrasunete, etc) Se presupune ca dispui de un laptop sau un calculator cu un procer bunicel si meorie RAM ok.
Deci dupa un calcul simplu AI NEVOIE DE 5800 RON MINIM SA INCEPI AFACEREA

La aceasta suma adaugi valoarea chiriei si a garantiei daca este cazul, salariul angajatilor (daca ai), salariul contabilului ( este obligatoriu sa ai contabil pe firma, personal platesc 300 ron pe luna) si astfel obtii o suma REALA a tot ceea ce inseamna START-UP.
Dupa ce ai calculat toate cheltuielile gandeste-te ca traim in Romania si ai toate sansele ca aceste calcule sa fie modificate , si nu in favoarea ta. Pot sa apara tot felul de cheltuieli imprevizibile astfel daca calculul ti-a iesit 10 ron tu trebuie sa ai un buget de 15 ron (asa de siguranta).
Mai sunt cateva taxe pe care trebuie sa le iei in considerare dar ele nu se platesc din prima luna; este vorba despre taxele la stat si aici intra: impozitul pe venit sau pe profit si impozitele pe salariu.

Firma Erbil Mobile din Timisoara are urmatoarele cheltuieli:
-chirie lunara 600 euro
-salarii 900 euro
-taxe si impozite 250 euro
TOTAL 1950 euro
Acest total reprezinta valoarea CHELTUIELILOR FIXE LUNARE, asta inseamna ca in fiecare luna, firma trebuie sa produca 1950 euro minim pentru a-si asigura toate cheltuielile.

Acelas lucru trebuie sa il ai si tu in vedere inca de la inceput: CAT O SA CHELTUI PE LUNA
Ai facut acest calcul si gandesti ca o sa obtii un profit pe masura asteptarilor tale?
Atunci e cazul sa nu mai stai pe ganduri. Acest tip de afacere, daca este organizata si planificata intr-un mod profesionist, iti poate aduce beneficii financiare de ordinul miilor de euro/luna.

Încearcă Gestiune Service

Fă-ți un cont gratuit în platforma noastră și încearcă gratuit unul dintre pachetele disponibile.