De ce dreptul la reparație este un drept esențial pentru viitorul tuturor
De ce dreptul la reparație este un drept esențial pentru viitorul tuturor
Mișcarea Dreptul la Reparare și-a acumulat abur de ceva timp. Acolo unde cândva atelierele de reparații nu cunoșteau acest lucru, mulți sunt acum susținători înfocați ai inițiativei și o văd ca pe o cauză nobilă și necesară.
Pentru a înțelege de ce Dreptul la Reparație este crucial pentru viitor, trebuie să știi ce este mișcarea, ce reprezintă și împotriva ce luptă.
.
Așa cum Kyle Wiens, CEO al iFixit, a spus de mai multe ori, dreptul la reparații este dreptul tuturor. A lucra pentru cauză nu este doar de dragul Statelor Unite, ci și al restului lumii. În acest sens, el a creat Asociația Reparației, o coaliție care lucrează pentru a asigura dreptul la reparații în întreaga lume.
Impactul global
Kyle realizează importanța protejării drepturilor de reparație în industria reparațiilor pentru o lungă perioadă de timp. Este ceea ce l-a determinat să creeze iFixit și a fost inteligent să realizeze că problema nu există doar în Statele Unite.
„Acesta este un lucru global”, spune el. „Acesta nu este doar Statele Unite. Nu este doar Europa. Aceasta este cu siguranță o provocare pe care o vedem în întreaga lume.”
Right to Repair își propune să ofere o platformă pentru ca mai multe ateliere de reparații să se alăture și să aibă voce în comunitatea mai mare. Succesul său a fost, de asemenea, de măsurat, cu legislația din UE trecând în favoarea sa. Potrivit lui Kyle, s-au făcut progrese și în Australia, Canada și Franța. Acest lucru arată că Dreptul la Reparare are un impact asupra politicii la nivel global și se conturează bine.
Pierderea controlului asupra Afaceri
Astăzi, un număr tot mai mare de oameni s-au întâlnit față în față cu probleme de reparații perpetuate de giganții tehnologiei. Companii precum Apple și Samsung limitează alegerea consumatorilor în ceea ce privește reparațiile și subcut creșterea magazinelor independente de reparații prin practicile lor. Unii au susținut că acest tip de comportament anticoncurențial le ia în mod fundamental puterea proprietarilor de afaceri.
„Aș dori să cred că avem agenția și controlul asupra lucrurilor din viața noastră, ” spune Kyle. „Dar da, din ce în ce mai mult, nu este adevărat. Dacă sunteți un atelier de reparații și doriți să controlați propriul destin, atunci Apple vine cu o ofertă de program independent de furnizor de reparații și vă spune: „Hei, vă vom ajuta. Vă vom oferi acces la instrumentele noastre de lux. Trebuie doar să vă semnați toate datele clienților timp de șapte ani. Nu se simte prea bine.”
Cu tehnologia mare fiind investigată pentru practici anticoncurențiale și discuții despre implicarea guvernului, nu este surprinzător că ar fi politici de genul acesta. Majoritatea succesului Apple, Microsoft, Google, Facebook și Amazon provine din achiziționarea de jucători mai mici. Este modalitatea modernă de a face afaceri într-o lume agresivă, dar se pare că consecințele ajung în sfârșit din urmă cu acești giganți ai tehnologiei.
Oferirea mai multor drepturi legale proprietarilor și consumatorilor de ateliere de reparații asigură că industria reparațiilor va să înflorească și că clienții vor avea mai multe opțiuni. Prin urmare, a devenit necesar ca legile privind dreptul la reparații să fie trecute în întreaga lume.
Ce se poate face?
Implicarea în comunitate
Kyle consideră că acțiunea trebuie să vină de la indivizi din întreaga lume pentru a aducerea în vigoare a legilor Dreptului la Reparare. Atât consumatorul, cât și proprietarul afacerii trebuie să-și convingă reprezentanții că aceasta este ceea ce au nevoie.
Primul lucru de făcut este să se implice”, spune el. „Alăturați-vă Repair.org, implicați-vă în comunitatea mai largă. Niciun atelier de reparații nu este o insulă; suntem cu toții împreună.”
În acest scop, atelierele de reparații vor trebui să colaboreze între ele și cu politicienii lor locali pentru a aduce schimbări semnificative. Deoarece acești politicieni și membri ai comunității sparg și ei lucrurile și au nevoie de reparații, evidențierea problemei pentru ei este o decizie inteligentă.
span>Vorbând cu factorii de decizie
Kyle observă că, pentru a vorbi cu factorii de decizie și membrii comunității, atelierele locale de reparații trebuie să intensifice. Sprijinul și angajamentul lor vor fi esențiale pentru a ajuta la adoptarea legislației.
„Da, acest lucru nu se va întâmpla fără sprijinul magazinelor locale. Un politician din New York nu vrea să audă de la mine. Vor să audă de la oameni care sunt în districtul lor, de la oameni de afaceri. Și cred că nu realizezi ca om de afaceri cât de mult impact poți avea. Afacerile din cartierul politicienilor sunt cu adevărat sângele lor. Aceștia sunt oamenii care îl votează și oameni care creează locuri de muncă chiar aici, acasă. Acest lucru este important, iar politicienii te vor asculta.
S-ar putea să nu crezi. Cred că noi, ca industrie, avem tendința de a fi puțin pesimiști în privința asta
.„Nimănui nu-i pasă de noi”, „A trebuit să mă ridic de gheare”, „Am făcut totul singur”, „Nu am primit niciodată ajutor de la politicieni, așa că de ce m-ar asculta?”
O vor face. Absolut. Ei vor. Invită-i în magazinul tău și arată-le ce faci.”
Concluzie
Mișcarea Dreptul la Reparare a câștigat o acțiune semnificativă datorită petiției lui Kyle care a obținut deja peste 23.000 de semnatari și eforturilor Louis Rossmann de finanțare participativă. Mai mulți oameni devin conștienți de gravitatea situației și sunt dispuși să vorbească despre asta online. Cu toate acestea, drumul este încă lung pentru ca schimbarea acționabilă să aibă loc. Lucrul bun este că Dreptul la Reparație se adresează mai mult decât electronicelor; Automobilele fac, de asemenea, parte din ecuație.
Cu un progres constant și mai mult sprijin din partea comunității, se pare că mișcarea Dreptul la Reparare este pregătită să preia viitorul.