Ai un service de electronice ? Trebuie sa citesti acest articol!
Ai un service de electronice ? Trebuie sa citesti acest articol!
" Azi am stat de vorba cu Sorin Rosca , owner-ul companiei iFix Centre , pe care in urma cu 5 ani l-am cunoscut la deschiderea centrului de reparatii pentru telefoane mobile si tablete din inima Timisoarei!
- Sorin , spune-ne te rog cateva cuvinte despre evolutia service-ului lansat in 2016!
- Salutare si bine v-am gasit!
Asa cum stiti in 2016 am venit de pe bancile facultatii cu ideea de a schimba modul in care se face service in Timisoara!
Mi-am dorit transparenta totala fata de clienti in procesul de reparatie si ideea de baza a fost sa transmit live aceste operatiuni prin intermediul platformelor de socializare!
- Cum a primit publicul acest nou concept ?
- Oamenii au fost incantati inca din prima zi de viziunea noastra si cu pasi repezi am acaparat o cota semnificativa din piata.
Sunt multumit de cum au evoluat lucrurile si cu toate problemele legate de pandemie suntem inca pe baricade cu aceiasi dorinta arzatoare de a oferii celor ce ne trec pragul o experinta unica!
- Ce vrei sa faci in continuare? Care sunt urmatoarele obiective?
- In cei 5 ani de activitate la iFix m-am lovit de foarte multe probleme in ceea ce priveste sistemul de organizare si gestiune al produselor intrate si iesite din service , mai bine spus m-am lovit de lipsa unor instrumente care sa ma ajute sa-mi desfasor activitatea in conditii optime!
Mi-am dat seama ca nu exista nici o platforma A-Z destinata celor ce activeaza in domeniul GSM iar un astfel de instrument este esential pentru o crestere sustenabila a afcerilor de acest tip!
Drept urmare am decis sa dezvolt pentru mine si pentru colegii ce activeaza in aceasta bransa un sistem complex , un ERP ,care sa ne ajute in operatiunile zilnice si sa ne tina in legatura permanenta cu clientii nostrii!
- Ce face mai concret aceasta platforma?
- In primul rand, pe mine ca owner de service , ma scapa de multe batai de cap si de tone de hartie consumata!
Toate operatiunile de intrare-iesire din service se fac in baza unor documente specifice cum ar fi procesul verbal de preluare in service, acord GDPR , certificat de garantie , proces verbal de iesire din service, nota de constatare.... iar lista poate continua!
In linii mari am creeat un sistem automatizat de emitere de documente necesare in activitatea de service , cu rapoarte si statistici detaliate , si o punte online intre tehnicianul de service si clientul final!
Exista multe module conexe activitatii de service dezvoltate in platforma cum ar fi:
Marketing direct si follow up , modul de vanzari produse si servicii , modul de programari online; am creeat chiar si un sistem de vanzare si comunicare intre service-uri ( un MarketPlace cu circuit inchis).
- Care este obiectivul tau? De ce ai facut aplicatia asta?
- Asa cum am mai spus obiectivul meu principal este sa schimb modul in care se face service in Romania!
Si nu pentru ca e ceva in neregula ci pentru ca sunt convins ca se poate mult mai bine!
Afacerile de tip Service GSM , sunt in general afaceri mici in care proprietarul este si tehnician si vanzator si contabil, si angajat.... are atatea responsabilitati incat ajunge deseori sa clacheze si astfel businessul lui nu mai functioneaza in parametrii normali!
- Tu ai avut astfel de experiente negative?
- Absolut! Am trecut prin toate etapele; am fost angajat , tehnician , vanzator si contabil uneori. Am centrat si am dat cu capul pana nu cu mult timp in urma!
Tot ce am dezvoltat in aceasta platforma este rezultatul experientelor pe care le-am avut de-a lungul timpului si vad acest sistem ca un cumul de solutii pentru problemele cu care m-am confruntat si cu care cred ca se confruta si celelalte serviceuri!
- Cine sunt viitorii tai clienti in aceasta platforma?
- Clientii mei sunt acei antreprenori ce activeaza in domeniul reparatiilor de dispozitivie electronice si electrocasnice , ce isi doresc sa-si organizeze activitatea intr-un mod profesionist si sa ofere clientilor experinte placute de fiecrae data cand acestia apeleaza la serviciile lor!
- Sorin , stim cu totii ca noi romanii ca natie , nu suntem chiar cei mai evoluati in directia adoptarii de astfel de instrumente de sistematizare? Cum te gandesti sa convingi proprietarii de service-uri sa renunte la vechile obiceiuri si sa foloseasca platforma ta?
- Intr-adevar , noi romanii suntem mai sceptici si mai greu de convins sa facem lucrurile diferit de cum am fost obisnuiti, opunem rezistenta la schimbare de obicei din frica de necunoscut!
Ca orice start , nu ma astept la o explozie peste noapte a numarului de utilizatori, dar sunt increzator ca , in timp, colegii din domeniul acesta o sa inteleaga importanta utilizarii unor instrumente de sistematizare , gestiune si analiza in afacerea lor!
O astfel de solutie implementata intr-un service are ca si rezultat final cresterea profitului acelei companii!
Profitul este un rezultat asa cum am spus si reprezinta suma tuturor activitatilor noastre desfasurate cu scopul de a satisface cat mai bine nevoiea clientilor iar platforma www.gestiuneservice.ro are fix acest scop, 'win-win'!
- Sorin , in incheierea acestui interviu ,daca ai putea da un singur sfat colegilor tai din sfera GSM care ar fi acesta?
- Dragilor , afacerile noastre nascute din pasiunea pentru "surubarit" trebuie sa evolueze iar prin evolutie ma refer in primul rand la evolutia noastra ca si antreprenori!
Noi nu ne putem numi antreprenori in adevaratul sens al cuvantului atat timp cat afacerea depinde 100% de implicarea noastra activa in toate procesele!
Am creat platforma www.gestiuneservice.ro pentru ca vreau sa am control asupra afacerii mele si scopul meu este sa fiu antreprenor nu angajat in propriul business!
Daca iti doresti acelasi lucru ca si mine atunci indreapta-te catre atreprenoriatul autentic, fii deschis spre evolutie continua si foloseste orice instrument care iti poate scurta drumul catre obiectivul tau! "